środa, 11 listopada 2009

Dzień Niepodległości - tak dzisiaj myślałem.

Witam!

Polska to dla mnie wspomnienie wielkości. Nie zapominam o niej, ponieważ to ona daje mi siłę by zmieniać świat na lepszy.

Polska to dla mnie marzenie o pięknej przyszłości. Wyglądam w nadziei, że i ja się jej doczekam.

Polska to dla mnie tu i teraz smutne miejsce, z którego wielu młodych ludzi ucieka, a ci co pozostają w większości i tak wstydzą się swojego patriotyzmu, mimo iż patrzą się na nich całe pokolenia bohaterów.

Zawisza Czarny, Chodkiewicz, Żółkiewski, Sobieski, Cegielski, Grabski, bezimienni powstańcy z XIX i XX wieku są już zapominani, Piłsudski staje się postacią mityczną. Czyżby wysiłek wielu i poświecenia pokoleń miały pójść na marne?

Szczęśliwa przyszłość rodzi się z czynów podjętych dzisiaj. Nie narzekajmy, nikt za Nas, nic dobrego Nam nie zrobi.

Bez wątpienia dobrobyt w Polsce mogą Polakom dać tylko Polacy. Jeżeli chcesz dobrze liczyć, licz tylko na siebie.

Niestety wielu Polaków, utożsamiając się z międzynarodowym biznesem i globalizacją zwyczajnie dba o interes obcego kapitału, zapominając o wspólnocie polskiej.

Jeżeli odpuścimy, jeżeli będziemy biernie oczekiwać na szczęśliwą przyszłość, to tak jakbyśmy nie odpowiedzieli na pospolite ruszenie zwołane przez króla Jagiełłę, nie wygrali bitwy pod Grunwaldem i dziwić się będziemy, że Polska zamiast być potężna została wchłonięta przez obce żywioły.

Pozdrawiam.
Ryszard Masalski - radny Rady Miasta Kędzierzyn - Koźle

2 komentarze:

  1. >>>Niestety wielu Polaków, utożsamiając się z międzynarodowym biznesem i globalizacją zwyczajnie dba o interes obcego kapitału, zapominając o wspólnocie polskiej.<<<< Dobrze, że to Pan mówi przed sprzedażą ZAK, ponieważ po sprzedaży może nie być tematu.

    OdpowiedzUsuń